ژله بستنی گل

مطبخ خانومی

ژله بستنی گل

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

ژله بستنی گل

مواد لازم:

ژله انگوریا شاه توت           1 بسته

ژله انبه یا پرتقال             1بسته

ّبستنی وانیلی آب شده          1لیوان 

نکته:

برای پر رنگتر شدن رنگ ژله می تونین ازرنگهای قطره ای مجاز خوراکی استفاده کنین.

دقت کنین بستنی حتما باید ذوب شده باشه و وقتی می خواین بستنی رو اضافه کنین محلول ژله تون حتما باید سرد شده باشه یا حداقل ولرم روبه سرد باشه وگرنه بستنی بریده بریده می شه.

طرز تهیه:

قبل از هرکاری زله هارو آماده می کنیم و می ذاریم کنار تا خنک بشن..

 پودر ژله رو با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و بن ماری می کنیم یا داخل مایکروویو می ذاریم. وقتی محلول شفافی به دست اومد وکاملا خنک شد؛نصف لیوان بستنی آب شده می ریزیم .

قالبمون رو با قلم مو و روغن مایع چرب می کنیم.بعد به سلیقه خودمون ژله رو داخل قالب می ریزیم و می ذاریم داخل یخچال وقتی نیم بند شد ؛لایه بعدی رو می ریزیم.فقط برای لایه بعدی حتما باید لایه قبلی نیم بند شده باشه.یعنی وقتی انگشتمونو روش می زنیم باید چسبناک باشه تا وقتی لایه بعدی رو روش می ریزیم به هم بچسبن.اگه ژله کامل ببنده لایه بعدی بهش نمی چسبه و جدا می شه.

بعد از 5 الی 6 ساعت ژله کاملا بسته و می تونیم از قالب در بیاریم.برای برگردوندن ژله ظرف ژله رو 10 دقیقه بیرون از یخچال می ذاریم تا کمی خنکیش رو از دست بده و راحتتر برگرده.بعد با نوک چاقو کناره های ژله رو از قالب جدا می کنیم. با یک تکون ژله به راحتی برمی گرده و اصلا نیازی به آب گرم نیست ولی می تونین قالب رو توی ظرفی که آب گرم توش ریختین بذارین به اندازه 15 ثانیه بمونه تا ژله ازتوی ظرف خودشو ول کنه بعدش برمی گردونیم.بشقابی که برای برگردوندن ژله ازش استفاده می کنین رو قبلش خیس کنین تا وقتی ژله رو توش برگردوندین بتونین ژله رو توش جا به جا کنین.اگه این کارو نکنین ژله به بشقاب می چسبه .



موضوعات مرتبط: دسرها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 17 آبان 1396برچسب:دسرها, | 12:21 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.